TRAJANJE: avgust 2018–marec 2024
Železniška proga Maribor–Šentilj–državna meja, ki je bila zgrajena leta 1846 v okviru gradnje Južne železnice Dunaj–Trst, je del glavne železniške proge št. 30 Zidani Most–Šentilj–državna meja. Je tudi del Baltsko-jadranskega koridorja, ki poteka na relaciji Graz–Šentilj–Maribor–Ljubljana–Koper/Trst, poleg tega pa je tudi pomembna povezava z Luko Koper ter neposredna povezava Avstrije na Sredozemski koridor.
Proga med Mariborom in Šentiljem oziroma državno mejo je enotirna. Elektrifikacija proge je bila izvedena leta 1975.
Cilji projekta:
- modernizacija in obnova proge v skladu z evropskimi standardi,
- povečanje kategorije proge s C3 na D4 (22,5 t/os),
- povečanje stopnje varnosti prometa,
- povečanje prepustne zmogljivosti proge iz 68 na 84 vlakov/dan,
- povečanje prevozne zmogljivosti proge iz 3,9 na 8,1 milijona neto ton/leto,
- skrajšanje časa potovanja,
- povečanje hitrosti na do 160 km/h,
- učinkovitejše vodenje prometa,
- zmanjšanje hrupa,
- optimalno odvijanje prometa vlakov.
Obseg del:
- nadgradnja 18,15 kilometra obstoječega tira na odsekih Maribor–Počehova, Pesnica–Šentilj in Šentilj–državna meja,
- gradnja 3,7 kilometra nove trase za bodočo dvotirnost na odseku Počehova–Pesnica, ki zajema gradnjo novega 1530 metrov dolgega predora Pekel in gradnjo novega 896 metrov viadukta Pesnica,
- nadgradnja železniških postaj Maribor Tezno, Maribor, Pesnica, Šentilj,
- nadgradnja postajališča Cirknica in ukinitev postajališča Košaki,
- rekonstrukcija obstoječega predora Šentilj,
- gradnja 2 nadvozov,
- rekonstrukcija in gradnja 2 podvozov,
- ukinitev 7 nivojskih prehodov z ureditvijo navezav na obstoječo infrastrukturo in zavarovanje 3 nivojskih prehodov z avtomatsko napravo za zavarovanje - vsa križanja ceste z železnico so urejena tako, da ni več nobenega nezavarovanega prehoda,
- gradnja 9,5 km novih cest,
- rekonstrukcija mostu,
- gradnja 1 nadhoda za pešce,
- rekonstrukcija in gradnja 3 podhodov,
- rekonstrukcija, sanacija in gradnja 27 podpornih oz. opornih zidov ob progi,
- rekonstrukcija, sanacija in gradnja 20 prepustov,
- ureditev ustrezne protihrupne zaščite ob obstoječem tiru – postavitev 12,8 kilometra protihrupnih ograjin izvedba pasivne protihrupne zaščite na 75 stavbah, pri katerih je bila prekoračena kritična vrednost hrupa,
- nadgradnja vozne mreže in signalnovarnostnih naprav ob obstoječi progi.
Izvedba del poteka v več sklopih:
- Nadgradnja železniškega odseka Pesnica–Šentilj–državna meja
TRAJANJE: avgust 2018–avgust 2019 - Nadgradnja železniške postaje Maribor Tezno, železniške postaje Maribor in nadgradnja progovnega odseka Maribor–Počehova
TRAJANJE: februar 2019–september 2020 - Izvedba aktivne protihrupne zaščite na odseku Pesnica–Šentilj–d. m.
TRAJANJE: marec 2019–december 2021 - Ureditev križanj cest z železnico
TRAJANJE: maj 2020–januar 2022 - Gradnja novega odseka od Počehove do Pesnice z gradnjo novega predora Pekel in viadukta Pesnica
TRAJANJE: september 2020–marec 2024
Financiranje
Vrednost projekta znaša 314,69 milijona evrov.
Projekt je bil sofinanciran z evropskimi sredstvi iz Kohezijskega sklada v višini 128,6 milijona evrov ter iz Sklada za podnebne spremembe v višini 13 milijonov evrov.
Izdelava idejnega projekta
V okviru priprave državnega prostorskega načrta (DPN) za drugi tir proge Maribor–Šentiljem–d.m. je bila s sredstvi TEN-T sofinancirana strokovna podlaga za DPN – Idejni projekt.
VIDEO
18. 04. 2024, Gradnja železniškega viadukta Pesnica in železniškega predora Pekel
31. 10. 2022, Gradnja železniškega predora Pekel - stanje na dan 23. 9. 2021
31. 08. 2022, Viadukt Pesnica - vgradnja betona za segment 4 prekladne konstrukcije v dolžini 112 metrov
19. 10. 2020, Nadgradnje železniške postaje Maribor in odseka Maribor-Počehova
29. 10. 2019, Nadgradnja odseka Pesnica-Šentilj državna meja - kratki video
29. 10. 2019, Nadgradnja odseka Pesnica-Šentilj državna meja - dolgi video
29. 10. 2019, Nadgradnja odseka Pesnica-Šentilj državna meja - kratki video - EN
29. 10. 2019, Nadgradnja odseka Pesnica-Šentilj državna meja - dolgi video - EN