Proga med Celjem in Velenjem je del nekdanje Lavantinske železnice med Zeltwegom in Celjem, ki so jo v več fazah gradili v drugi polovici 19. stoletja. Omenjeni odsek, ki so ga gradile Štajerske deželne železnice in je bil pomemben predvsem zaradi rudnikov lignita v Šaleški dolini, v okolici Velenja in Šoštanja, je bil odprt 29. decembra 1891. Leta 1899 so odsek podaljšali do Dravograda, a so ga med Velenjem in Otiškim Vrhom leta 1968 demontirali. Regionalna proga št. 31 Celje–Velenje je dolga 37,99 kilometrov in je danes v celoti enotirna in ni elektrificirana. Na progi je 6 postaj (brez postaje Celje), 5 postajališč, 50 nivojskih prehodov in en predor.
Cilji projekta:
- povečanje zmogljivosti železniških postaj,
- povečanje števila potnikov,
- skrajšanje voznih časov,
- fleksibilnejše odvijanje železniškega prometa,
- povečanje stopnje varnosti prometa zaradi ureditve obstoječih nivojskih prehodov,
- uporabniku prijaznejša infrastruktura,
- zagotovitev interoperabilnosti,
- povečanje števila tovornih vlakov in količine tovornega prometa,
- odprava ozkih grl in uvedba 30-minutnega taktnega voznega reda v prometnih konicah,
- zmanjšanje stroškov vzdrževanja,
- uvedba daljinskega vodenja prometa, ki bo omogočala bolj učinkovitejše vodenje prometa.
Obseg del:
- prenovo obstoječih postaj in postajališč,
- nujna gradbena dela na odprti trasi,
- ureditev nivojskih prehodov cest z železnico,
- ureditev signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav,
- uvedba daljinskega vodenja prometa na celotni trasi.
Izvedba je del je predvidena v letih 2024–2029.
Projekt je v fazi priprave projektne dokumentacije.
Financiranje:
Ocenjena vrednost na podlagi DIIP znaša 96,37 milijona evrov.
Potek regionalne železniške proge Celje–Velenje