TRAJANJE: april 2021–julij 2022
Železniška postaja Grosuplje predstavlja stičišče regionalne železniške proge št. 80 državna meja–Metlika–Ljubljana in regionalne železniške proge št. 82 Grosuplje–Kočevje.
Cilji projekta:
- povišanje kategorije postajnih tirov na D4 (225 kN/os, 80 kN/m),
- omogočiti sočasni uvoz vlakov iz vseh smeri,
- povečanje prevozne in prepustne zmogljivosti proge,
- povečanje varnosti v prometu.
Nadgradnja železniške postaje Grosuplje je zajemala:
- nadgradnjo tirov in tirnih naprav,
- gradnjo dveh novih otočnih peronov z urejenimi nadstreški,
- gradnjo podhoda do peronske infrastrukture z elementi oz. napravami za funkcionalno ovirane in invalidne osebe pod vsemi postajnimi tiri tako, da je možen dostop z obeh strani postaje,
- gradnjo dodatnega podhoda (območje Sončnih dvorov) za dostop lokalnega prebivalstva pod progo na B strani postaje (v smeri Ljubljane) na območju ukinjenega nivojskega prehoda v km 132+755,
- prenovo postajnega poslopja (izvedba toplotne izolacije, hidro izolacije, zamenjava stavbnega pohištva in izvedba fasade, prenova notranjosti pritličnega dela postajnega poslopja, obnovljene bodo sanitarije za potnike in čakalnica)
- ureditev drugih pripadajočih površin na območju železniške postaje (rušitev nakladalne klančine, skladišča, itd.),
- izvedbo dveh prepustov in podpornega AB zidu,
- izvedbo protihrupne zaščite na območju postaje,
- gradnjo novega 24,52 metra dolgega nadvoza na A strani železniške postaje Grosuplje (območje Taborske ceste), ki izboljša smerni potek glavnega prevoznega tira.
Financiranje
Vrednost investicije je 18,5 milijona evrov, od tega je 13,09 milijona evrov prispevala Evropska unija v okviru Načrta za okrevanje in odpornost.