Odsek d. m.–Dobova–Zidani Most leži na glavni železniški progi št. 10 d. m.–Dobova–Ljubljana in predstavlja na območju Slovenije glavno prometno povezavo Hrvaške s Slovenijo. Je tudi del jedrnega omrežja TEN-T ter del Mediteranskega koridorja. Trenutno proga ne zadošča vsem standardom predpisanim z EU direktivami, zato je potrebna nadgradnja, ki bo izboljšala varnost, interoperabilnost in prepustnost proge.
Cilji projekta:
- odprava ozkega grla,
- zagotavljanje interoperabilnosti,
- omogočeno obratovanje daljših tovornih vlakov ter vožnja sodobnih vlakov,
- skrajšanje voznih časov,
- uporabniku prijaznejša infrastruktura, predvsem za funkcionalno ovirane osebe,
- povečanje stopnje varnosti prometa,
- učinkovitejše vodenje prometa,
- zmanjšanje hrupa,
- boljša dostopnost do posameznih regij in boljša medregijska povezava.
Obseg del:
Izvedba del poteka v več sklopih:
- Nadgradnja železniške proge d. m.–Dobova–Zidani Most – 1. faza: odsek d. m.–Dobova–Sevnica; etapa 1 (območje Krško):
- predvidena izvedba: 2024–2026,
- nadgradnja tirov in tirnih naprav,
- gradnja novega deloma nadkritega bočnega perona ob tiru št. 1 in novega deloma nadkritega otočnega perona med tiroma št. 2 in 3, oba dolžine 250 m,
- gradnja podhoda z dvigali pod vsemi postajnimi tiri,
- nadgradnja telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter vozne mreže,
- prilagoditev signalnovarnostnih naprav,
- ureditev parkirišča (P+R),
- prestavitev obstoječega nadhoda na drugo lokacijo na območju postaje,
- ureditev in prilagoditev elektronapajalne postaje Krško,
- ureditev postajnega poslopja,
- postavitev protihrupnih ograj.
- Nadgradnja železniške proge d. m.–Dobova–Zidani Most – 1. faza: odsek d. m.–Dobova–Sevnica; etapa 2 (območje Sevnica):
- predvidena izvedba: 2025–2026,
- obnova tirov in tirnih naprav,
- gradnja dveh novih deloma nadkritih otočnih peronov med tiroma št. 1 in 2 ter tiroma št. 4 in 5, oba dolžine 250 m,
- gradnja podhoda z dvigali pod vsemi postajnimi tiri,
- zunanja prenova postajnega poslopja in postajnega območja,
- gradnja parkirišča za osebna vozila (sistem P+R),
- nadgradnja telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter vozne mreže,
- prilagoditve signalnovarnostnih naprav,
- gradnja novega mostu preko potoka Sevnična,
- postavitev protihrupnih ograj,
- gradnja novega cestnega podvoza vključno z ureditvijo avtobusnega postajališča ob Kvedrovi cesti in obračališča za tovorna vozila ob Savski cesti.
V izdelavi je projektna dokumentacija.
- Nadgradnja železniške proge d. m.–Dobova–Zidani Most – 1. faza: odsek d. m.–Dobova–Sevnica; etapa 3 (odsek Krško–Sevnica, razen območja Blanca):
- obnova tirov in tirnih naprav,
- sanacija objektov spodnjega ustroja (mostovi, prepusti, zidovi …),
- gradnja nove deloma nadkrite peronske infrastrukture na območju železniške postaje Brestanica,
- gradnja nadhoda z dvigali na območju železniške postaje Brestanica,
- zunanja prenova postajnega območja železniške postaje Brestanica,
- gradnja parkirišča za osebna vozila (sistem P+R) na območju železniške postaje Brestanica,
- nadgradnja telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter vozne mreže,
- prilagoditev signalnovarnostnih naprav,
- postavitev protihrupnih ograj.
V izdelavi je projektna dokumentacija.
- Nadgradnja železniške proge d. m.–Dobova–Zidani Most – 1. faza: odsek d. m.–Dobova–Sevnica; etapa 4 (odsek d. m.–Dobova–Brežice):
- obnova tirov in tirnih naprav,
- sanacija objektov spodnjega ustroja (mostovi, prepusti, zidovi …),
- gradnja nove deloma nadkrite peronske infrastrukture na območju železniške postaje Dobova,
- podaljšanje obstoječega podhoda na območju železniške postaje Dobova pod vsemi postajnimi tiri,
- ukinitev nivojskega prehoda na izvozu s postaje Dobova in gradnja nove povezovalne ceste na sosednji nivojski prehod Mostec-Sela,
- porušitev dotrajanega obstoječega mostu in gradnja novega mostu preko potoka Negot,
- nadgradnja telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter vozne mreže,
- prilagoditev signalnovarnostnih naprav,
- postavitev protihrupnih ograj.
V izdelavi je projektna dokumentacija.
- Nadgradnja železniške proge d. m.–Dobova–Zidani Most – 1. faza: odsek d. m.–Dobova–Sevnica; etapa 5 (odsek Brežice–Krško in območje Blanca):
- obnova tirov in tirnih naprav,
- sanacija objektov spodnjega ustroja (mostovi, prepusti, zidovi …),
- prestavitev železniške postaje Blanca bližje vasi Blanca,
- gradnja nove deloma nadkrite peronske infrastrukture in podhodov z dvigali na območju železniških postaj Brežice in Blanca,
- ukinitev nivojskega prehoda Brezina na območju železniške postaje Brežice in nivojskega prehoda Blanca na območju železniške postaje Blanca,
- zunanja prenova postajnih območij železniških postaj Brežice in Blanca,
- nadgradnja telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter vozne mreže,
- prilagoditev signalnovarnostnih naprav,
- postavitev protihrupnih ograj.
V izdelavi je projektna dokumentacija.
FINANCIRANJE PROJEKTA
Za izdelavo projektne dokumentacije je zagotovljeno sofinanciranje iz Instrumenta za povezovanje Evrope (IPE) v višini 6,97 milijona evrov. Za izvedbo je predvideno sofinanciranje iz Kohezijskega sklada v višini 251,93 mio. EUR.