NADGRADNJA ŽELEZNIŠKE PROGE JESENICE–SEŽANA

Regionalna železniška proga št. 70 Jesenice–Sežana tako imenovana Bohinjska železniška proga je 144 kilometrov dolg del sicer 717 kilometrov dolge železniške povezave Praga–Jesenice–Gorica–Trst. Zgrajena je bila med letoma 1900 in 1906 kot povezava srednje Evrope z Jadranskim morjem in ni elektrificirana.

Cilji projekta:

  • povečanje zmogljivosti železniških postaj,
  • povečanje števila potnikov,
  • skrajšanje voznih časov,
  • fleksibilnejše odvijanje železniškega prometa,
  • povečanje stopnje varnosti prometa zaradi ureditve obstoječih nivojskih prehodov,
  • uporabniku prijaznejša infrastruktura,
  • zagotovitev interoperabilnosti,
  • povečanje števila tovornih vlakov in količine tovornega prometa,
  • zmanjšanje stroškov vzdrževanja,
  • uvedba daljinskega vodenja prometa, ki bo omogočala učinkovitejše vodenje prometa.

Nadgradnja regionalne železniške proge št. 70 Jesenice–Sežana bo potekala po fazah.

 Obseg del

1. faza - nadgradnja odseka Bohinjska Bistrica–Jesenice

  • Predvidena izvedba: 2025–2026
  • Financiranje: zagotovljena so evropska sredstva iz Načrta za okrevanje in odpornost v višini 96 milijonov evrov,
  • nadgradnja odseka Bohinjska Bistrica–Jesenice v dolžini 28 km,
  • nadgradnja železniških postaj, postajališč oz. nakladališč Bohinjska Bistrica, Nomenj, Bohinjska Bela, Bled Jezero, Podhom, Vintgar, Kočna.

2. faza – Gradnja železniškega loka Vrtojba, nadgradnja železniške postaje Vrtojba in prestavitev železniškega postajališča Šempeter pri Gorici

  • Predvidena izvedba: 2025–2026
  • nadgradnja železniške postaje Vrtojba in prilagoditev signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav,
  • gradnja novega tirnega loka Vrtojba (območje starega železniškega nasipa) v dolžini približno 600 m za vožnjo neposredno proti Sežani,
  • prestavitev in gradnja novega postajališča Šempeter pri Gorici na primernejši lokaciji (pri bolnici Šempeter v km 91+490).

3. faza - Nadgradnja železniške postaje Most na Soči

  • Predvidena izvedba: 2027-2028
  • nadgradnja postajnih tirov in tirnih naprav,
  • zamenjava zgornjega in spodnjega ustroja proge,
  • gradnja nove peronske infrastrukture,
  • preureditev postajnega poslopja
  • gradnja novega mostu na območju postaje,
  • ureditev nakladalne rampe za nakladanje avtomobilov na avtovlak z dostopom in parkiriščem za avtomobile.

4. faza – Nadgradnja železniške postaje Prvačina

  • Predvidena izvedba: 2027–2028
  • nadgradnja postajnih tirov in tirnih naprav,
  • zamenjava zgornjega in spodnjega ustroja proge,
  • gradnja nove peronske infrastrukture,
  • preureditev postajnega poslopja,
  • gradnja novega mostu čez reko Vipavo,
  • ukinitev določenih nivojskih prehodov in gradnja izvennivojskega križanja ceste z železnico.

Potek regionalne železniške proge Jesenice–Sežana